Fotografia każdego dnia

… bo kochamy fotografię!

Obecnie coraz bardziej liczą się wartościowe inicjatywy. „Masówka” odchodzi do lamusa, małe projekty są coraz częściej wybierane

admin, · Kategorie: Fotografia dla każdego - podręczny kurs fotografii, Internet bez granic - tylko u nas, Nowości i gadżety elektroniczne - może ci się przydać! · Tagi: ,
Wydaje się, że wszystko kroczy do jednej rzeczy – do specjalizacji. Czy widoczne jest to na każdym kroku? Właściwie nie, pewne jest jednak, że po latach polskiego kapitalizmu, kiedy w cenie były usługi wielkich podmiotów, następuje niewidoczny na pierwszy rzut oka, przewrót. Otóż, wszystko to, co skupiało się w rękach wielkich podmiotów, czyli każda z usług ostrożnie się rozdrabnia. Ludzie zaprzestają selekcjonować miejsca, gdzie pozyskają wszystko, wolą ale warsztaty, zakłady, w których pracują pasjonaci.

aparat

Autor: Vernon Chan
Źródło: http://www.flickr.com
Z pewnością, nie jest to reguła. Przeważnie w tę stronę kierują się ludzie młodzi, którzy poszukują czegoś więcej aniżeli „masówki”. Pośród innych grup wiekowych rozkłada się to różnie, lecz jak pokazuje ciekawy indeks – większość starszych ludzi, wychowanych wszak na małych usługach (małe warsztaty) uwielbiają korzystać na przykład z dużych marketów. Prawdopodobnie wynika to z tego, że łączą im się one z wolnością.

Po latach komunizmu, gdy wszystko było państwowe, a doboru nie było za dużego, niespodzianie pojawiły się ogromne sklepy oferujące dosłownie wszystko. Młodzi ludzie urodzili się już w tym systemie, zatem dla nich jest to nudne i bez zasad czy innych wartości. Wybierają więc to, co w ich rozumowaniu ma większą wartość. Zamiast pójść do dużego marketu wybiorą mały sklep fotograficzny .

aparat fotograficzny

Autor: Eugene Romanenko
Źródło: http://www.flickr.com
Jednakowo będzie z pozostałymi usługami. W dodatku, wielu młodych ludzi ma dzisiaj lepszy kontakt z różnymi przedsiębiorstwami, niż kiedyś. Dawniej, to w ogóle nie było takiej możności, bowiem wymiana komunikacji była jednostronna (nadawca – odbiorca). Współcześnie, każdy człowiek, za pośrednictwem rozwoju internetu i mediów społecznościowych zdoła czuć się jak ktoś ważny w kontakcie z marką.

I tak naturalnie jest. To podnosi więź, łatwiej o taką więź małym firmom, gdyż posiadają one bliższy kontakt z wszelkim konsumentem. Z wielkimi firmami jest nieco trudniej, albowiem tam reguły kontaktu z klientem rządzą się trochę innymi prawami. Mimo wszystko, polityka takich firm, pod naciskiem właśnie tej nowej filozofii obsługi klienta się ulepsza. W tym samym czasie takie firmy muszą bardzo się natrudzić, by zaspokoić każdego klienta. Jedna skarga i od razu może być kryzys, trzeba więc na wszytko uważać.