Fotografia każdego dnia

… bo kochamy fotografię!

Jakiej tematyki pozycje najczęściej wybierają w antykwariatach mężczyźni, a jakie kobiety

admin, · Tagi: , ,
Myliłby się ten, kto by twierdził, że wraz z rozwojem komputerów książki zostaną zapomniane przez ludzkość. Dowodem na nieprawdziwość wspomnianej hipotezy są chociażby tłumy w rodzimych książnicach, organizujących sezonowe wyprzedaże. Oczywiście z założenia mężczyźni i panie po trzydziestce dysponują innymi wyczuciami smaku i czytają książki z różnych regałów. Przypatrzmy się bliżej tym damsko-męskim upodobaniom czytelniczym.

Otwarta książka

Autor: Juhan Sonin
Źródło: http://www.flickr.com
Panowie zazwyczaj zainteresowani są publikacjami o tematyce mocno powiązanej z branżą motoryzacyjną. Nowe egzemplarze pojazdów, udogodnienia w nowoczesnych modelach, czyli jednym słowem nowinki techniczne, których mężczyzna nie znalazł w Googolach bądź fachowej gazecie. Poza tym, wielkim wzięciem cieszą się publikacje o tematyce historycznej, a zwłaszcza tej tyczącej się problematyki II wojny światowej, czyli historie okrętów podwodnych i alianckich myśliwców. Mężczyźni nie pogardzą również książkami związanymi ze swoim hobby, czyli łowieniem ryb lub ogrodnictwem.

Gusta kobiet bywają diametralnie odmienne. Przedstawicielki płci pięknej wolą czytać nowele

Autor podpisujący książkę

Autor: Sasha Kargaltsev
Źródło: http://www.flickr.com

o miłości, powieści przygodowe, a także pozycje z zakresu bardzo szeroko pojętej psychologii. W wolnych momentach, pomiędzy pichceniem a prasowaniem pościeli, są w stanie pochłonąć kilka sonetów z tomiku swojego ulubionego autora. Przywiązują większą wagę do swojej aparycji niż faceci, więc błyskawicznie pogrążają się w lekturze samouczków z dziedziny fryzjerstwa i światowej mody.

Cały światowy księgozbiór, a ściślej jego rodzaje, można by w ten sposób podzielić na takie typowo kobiece i typowo chłopskie grupy. O ile białogłowy są w stanie sięgnąć po opowieści wojenne z czasów starożytnych, to na prawdę niełatwo wyobrazić sobie czterdziestolatka czytającego… romanse. Przypatrując się bliżej książkom można dostrzec, jak wydawnictwa składając daną publikację do drukarni, dbają równocześnie, aby sam wygląd frontu książki skupiał na sobie uwagę przedstawiciela konkretnej płci. Gołym okiem widać, że profesjonaliści od marketingu i handlu nie próżnują – w książkach dla panów będą dominowały ciemne barwy, a dla kobiet przeznaczone będą jasne odcienie albo nawet wściekłe róże.